bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

bangkok

Door: marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

20 April 2014 | Thailand, Bangkok

Vrijdag beperken we ons tot zwemmen en eten in het hotel. Voor ons voelt het pas einde van de ochtend als we er zijn maar het is hier 5 uur later. Het wordt dan ook al snel donker. We hebben een mooie kamer waar de kids chillen in een jacuzzi en we op adem komen dankzij de airconditioning, want wat is het hier alle-jezus heet. Ondanks de bewolking is 35° best schrikken als je met 15° vertrekt. We proberen zo lang mogelijk wakker te bljjven om de jet-lag te overbruggen. Het lukt ons om lokale tijd 's avonds te gaan slapen en om 7.00u wakker te worden. Eigenlijk dus van 17.00u tot 2.00 ?!?!:-) De afgelopen 2 dagen hebben we tempels afgewisseld met zwembad, iedereen blij. Het is een feest om met een tuk tuk door bangkok te scheuren. Altijd lastig dat onderhandelen over de prijs maar dat afdingen went snel. De kinderen vinden de tuk tuk het hoogtepunt van de dag en van het zwembad krijgen ze ook geen genoeg. Maar de kinderen vinden in de airco-kamer kleuren of met de autootjes spelen ook even fijn. Dat is ook vakantie, het helpt ons te beseffen dat we onmogelijk alle highlights van bangkok kunnen zien. Hier zijn is al fantastisch. De tempels zijn weer een bezichtiging waard, het is inmiddels 16 jaar geleden dat we ze zagen. Kao san road, waar we vorige keer sliepen, is voor mij echt onherkenbaar. Wat mij nog het meeste dejavu geeft is de geur; dat zoete, kruidige in die stoffige straatjes waar je in de hitte loopt. Fien is wel al echt onder de indruk van de armoede. Ons hotel ligt aan een kanaal, waar mensen op hele primitieve wijze leven. Ook alle eetstalletjes op straat zijn zo niet wat we kennen, we kijken onze ogen uit.
Het meeste wennen voor de kinderen, vooral floris en ollie, is de aandacht. Een lach, even aanraken, kneepjes in de wang, "how are you, what's your name", de tuk tuk chauffeur die naar een collega toetert en trots ollie aanwijst "baby". We hebben ollie maar wijs gemaakt dat dit grote jongen betekent in thai want baby is in zijn beleving het ergste scheldwoord wat je kan gebruiken. Ze worden steeds op de foto gezet door chinezen, die dan om de beurt met hen op de foto willen. Olie was het na 2 dagen wel zat, maar floris werd steeds blijer. Hij zei vol ontzag "mama, ik ben echt populair". Dat ze ook alle 3 van ons zijn, met allemaal blauwe ogen, dat roept grote bewondering op. Kortom, goede start van de vakantie. Waarom gaan we eigenlijk morgen naar vietnam? Avontuur wordt vervolgd!

• 21 April 2014 - 07:24

Debby:

Dag lieverds,

dit klinkt echt heel erg goed. Fijn dat het met de kids goed gaat. Met kinderen reizen gaat een stuk langzamer, maar dan kom jezelf ook tot rust. Dat geldt trouwens niet voor onze trip naar Jordanië, dat zit een moordend tempo in. Hebben we vervolgers een week nodig om bij te komen.
    Gisteren verjaardag van Roger, was heel gezellig. De lunch liep uiteindelijk uit in een bbq.
    Veel pleziert in Vietnam. Knuffels voor iedereen, onee doe maar niet want dat krijgen ze er al zoveel van.

Debby x

• 21 April 2014 - 09:56

P.:

Had even moeite om de site te vinden en zie ik kan reageren na ontvangst van de goede link.
    Heerlijk dat de kids zich bewonderd voelen. Willen ze niet allemaal knuffelen met Fien?

Zo te lezen genieten jullie volop. Jullie in een temp van 35 hier is het overdag 15 en nu vroeg in de ochtend zelfs 10. De kachel staat dag en nacht aan. De paasdagen zijn weer als vanouds knudde. Zaterdag naar Koningsdag lekker haring eten, vers overgevlogen uit Holland, bij de NVLR.

groetjes P.

• 21 April 2014 - 18:15

Debbie (andere):

wauw wat een heerlijke verhalen en wat fijn dat de reis zo goed is gegaan!
    Je hebt er een trouwe lezer bij, dus kom maar op met die reisverslagen!

Liefs Debbie

• 21 April 2014 - 21:08

Petra:

Wow gaaaaaaf!! Leuk om te lezen hoe het jullie daar in Zuid oost Azië vergaat.
    Geniet ze, heerlijk zeg.
    Liefs Petra