Halong bay dag 2 - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu Halong bay dag 2 - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

Halong bay dag 2

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Marike

24 April 2014 | Vietnam, Ha Long

Om 7 uur 's ochtends werd het ontbijt geserveerd. Allereerst was er natuurlijk pho bo, het nationale gerecht van Vietnam. Het is een runderbouillon met noedels, vlees en koriander. Niet echt ons kopje thee. Gelukkig kwam er ook nog brood met ei.
Na het ontbijt werd de groep gesplitst. De mensen die de 2daagse tour hadden werden met de tender weg gebracht naar een grot en wij werden daarna, samen met 2 andere mensen naar een kleinere jonk overgebracht.
Met deze boot gingen we deze dag verder. Er kwamen ook nog mensen van een andere boot van dezelfde reder bij. Daar zitten nog 2 meisjes bij, dus Feline was helemaal blij. Na een stukje varen gingen we weer kajakken. Het was weer supermooi, vlak langs de uit de zee oprijzende rotsen en door natuurlijke tunnels. Hoog boven de rotsen vlogen allemaal arenden en vanuit de begroeiing hoorden we allemaal vogels fluiten. Na een tijdje vroeg de gids of Ollie bij hem op de kano wilde komen. Nou, daar had Ollie wel oren naar. Even later zat hij dus vrolijk tegen de gids te praten, die daar natuurlijk helemaal niets van begreep.
Na het kajakken gingen we weer varen. De kinderen vermaakten zich ondertussen met de twee Australische meisjes met Ezelen en Uno spelen. Voordat we er erg in hadden was het al weer tijd voor een wederom uitstekende en zeer uitgebreide lunch. Na even te zijn bijgekomen van de lunch konden we gaan zwemmen of weer wat kajakken. Wij vonden het water wat te koud maar de kinderen en andere mensen gingen toch zwemmen. Gelukkig waren er genoeg vrijwilligers om even op Ollie te letten terwijl hij in zijn zwemvest rond dreef naast de boot. Vanaf daar gingen we weer verder, nu naar een parelboerderij. Dit was natuurlijk behoorlijk commercieel, maar gelukkig kon Marike de parelkettingen weerstaan.
Terwijl de boot verder aan het varen was stond Ollie hele verhalen aan de bemanning te vertellen. Over hoe Robert een grote vis gevangen had en wat al niet meer, dit natuurlijk vergezeld door geluidseffecten en weidse arm gebaren. Dit tot grote hilariteit van de bemanning en mede passagiers.
Na nog even zwemmen op een idyllisch strandje werden we terug naar onze boot gebracht waar we, je raadt het al een geweldig diner kregen.