1ste dag Hilversum naar Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu 1ste dag Hilversum naar Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

1ste dag Hilversum naar Reykjavik

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

25 April 2018 | IJsland, Reykjavik

Hoewel onze vlucht pas om 12:25u vertrekt, rijden we 7:30u van huis om vertraging door files in te calculeren. Dat was maar goed ook, want bij Rotterdam staat het flink vast. Uiteindelijk bereiken we toch op tijd de luchthaven van Brussel en komt de shuttlebus vanaf de parking meteen aan rijden. Met WOW Air vliegen we in drie uur naar keflavik. Daar wordt het weer wachten op de shuttlebus naar de autoverhuur. Ik snap waarom we op de vorige vakantie hadden besloten dat een vliegveld beter een wachtveld genoemd kan worden. We hebben een Dacia Logan gehuurd. Gelukkig mag je op IJsland maximaal 90 km/uur, dan valt het niet zo op dat deze auto rijdt als een natte dweil. Er vallen meteen een paar dingen op aan IJsland. Het landschap rond keflavik. Zijn we op de maan geland? Het klimaat. Grijs en regenachtig, wat de Dacia met zijn lullige regenwissers nog treuriger maakt. Telefoonbereik. Of beter gezegd het gebrek aan wifi en waardoor we het hotel niet vinden. Het tijdsverschil. We hebben er 2 uur extra vakantie bij gekregen! Nadat we bij tankstation met wifi ons guesthouse hebben gevonden gaan we op zoek naar de supermarkt. In het guesthouse zit een grote gemeenschappelijke keuken waar we kunnen koken en eten. De prijzen van de supermarkt zijn schrikbarend hoog. We besluiten maar voor een diepvriespizza te gaan. Waarschijnlijk wordt dit een koolhydraatrijke, vegetarische vakantie