Dag 2, Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu Dag 2, Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

Dag 2, Reykjavik

Door: marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

26 April 2018 | IJsland, Reykjavik

We zijn om 6:00u wakker, wat best 'laat' is voor de jongens, want dat is eigenlijk 8:00u. We eten als ontbijt de IJslandse yoghurt Skyr, maar is zuurder dan we gewend zijn en dat valt een beetje tegen. Het is ideaal om zo in de gemeenschappelijke keuken een eigen ontbijt en kopje koffie klaar te maken. Op een reisblog had ik gelezen dat een gezin naar een thermaal bad was geweest in Reykjavik en dat gaat al om 6:30uur open. Een mooi uitje dus voor deze vroege ochtend. Pas als we het parkeerterrein van het zwembad oprijden vertel ik de kids dat het om een buitenbad gaat. Je had die gezichten moeten zien toen ik oprecht kon zeggen dat ik geen grapje maakte. De IJslanders hebben een bijzondere gewoonte in zwembaden. Je moet naakt douchen en je grondig wassen met zeep. Dan pas je zwemkleding aantrekken. De thermaal baden zijn buiten aanwezig in verschillende temperaturen. Er is een buitenzwembad voor kinderen, inclusief glijbanen/speelgoed. Een 25 meter bad. Verschillende baden zoals wij die kennen als bubbelbaden en een bad van 5 graden. Ik weet niet of de zwavellucht die er hangt nou een verbetering is geen opzichte van onze chloor in zwembaden