Halong bay en terug naar Hanoi - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu Halong bay en terug naar Hanoi - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

Halong bay en terug naar Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Marike

25 April 2014 | Vietnam, Ha Long

De derde en laatste dag van onze "cruise" in Halong bay begon weer met een kom pho en brood. Hoe geweldig de lunch en diner zijn, zo minimaal is het ontbijt. Hierna gingen wij nu met de tender naar een grot. Daar kwamen we ook Lily en Piper weer tegen, de aussie vriendinnetjes van Feline. De grot was... tja een grot. Ik geloof niet dat wij echte holbewoners zijn want we hebben, allebei gelukkig, niet zo heel veel met grotten. Maar goed het was lekker koel en een mooie wandeling door zo'n karstgebergte, waarvan je aan de buitenkant niet kon zien wat er binnenin allemaal verscholen lag. Ah, vandaar de naam "surprising cave". Op weg terug naar de haven kregen we een lesje loempia rollen van de kok. Deze zelfgemaakte springrolls kregen we later bij de lunch. Lekker!!
De laatste blikken werpen op deze prachtige, unieke omgeving en dan begint het wachten/reizen richting Hanoi. Deze trip heeft ons, vooral mij (marike), enthousiast gemaakt om ook eens te gaan cruisen. Leuk hoor op zo'n boot, steeds eraf om leuke dingen te doen en bij terugkomst lekker eten. Bij aankomst in de haven presteert Ollie het om tegen de openstaande glazen deur van de ontvangst/vertrek-hal te lopen. Zo'n bult op zijn voorhoofd.... de hele boottrip alert geweest, geen seconde uit het oogt verloren uit angst dat er wat zou gebeuren en we stappen aan wal..." isn't it ironic, don't you think". Onderweg kijk je je ogen uit, de rijstvelden, wat mensen meenemen op hun fiets en brommer. Dat er eerst 8 kappers naast elkaar zitten op de stoep met een spiegel en kapperstoel en even verderop 6 mensen naast elkaar op een kleedje met mango's. Buffels, koeien en eenden in de rijstvelden, mensen die hun koe aan een touwtje uitlaten.
Omdat we niet weer in Hanoi wilden verblijven hebben we de nachtrein dezelfde avond geboekt, hopelijk geen vertraging dus. Het is bijzonder om te merken hoe behulpzaam en meedenkend de mensen hier zijn, we worden ruim op tijd als eerste af gezet bij ons hotel. Daar mogen we gebruik maken van een douche en staat het achtergelaten deel van onze bagage te wachten. Wat inkopen doen voor in de trein en met de taxi naar het treinstation.