hoi an aankomstdag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu hoi an aankomstdag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

hoi an aankomstdag

Door: marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

26 April 2014 | Vietnam, Hoi An

Het hotel is schitterend, mooiste tot nu toe. Met zwembad, wat voor de kids synoniem voor vakantie betekent. We hebben een connecting room, dus eigenlijk 2 kamers en 2 badkamers.
Na een vlugge inspectie gaan we meteen wat eten in het bijbehorende restaurant. Veel te duur voor Vietnamese begrippen maar dat is bijzaak na zo'n reis met 2 gemiste maaltijden.
Daarna lonkt het zwembad en nu we in hoi an zijn zien we voor het eerst de zon. Het was al die tijd wel warm maar constant bewolkt.
We merken steeds hoe fijn het om is om een schone, grote hotelkamer met airco te hebben om de kids te laten spelen. Er is hard gewerkt aan tekeningen om thuis Bangkok en Vietnam te kunnen laten zien.
Met de shuttle service van het hotel worden we aan het einde van de middag naar het centrum gebracht. Een idyllisch stadje, wat bekend staat om zijn kleermakers. Wat resulteert in tientallen winkels waar je voor weinig kleding op maat kan laten maken. Uiteraard stikt het er ook van de toeristische snuisterijen-winkels maar deze stad is dan ook een van de trekpleisters van Vietnam. Er staan prachtige, oude gebouwen want het is 1 van de weinige plaatsen die in de oorlog niet plat gebombardeerd is. Er hangt een prettige, relaxte sfeer. Overal leuke restaurantjes, dat is dan weer het voordeel van toerisme. Het is ook een stuk rustiger dan Hanoi, er zijn gedeelten waar geen brommers mogen komen. Als de kids 's avonds slapen zijn wij weer druk met bedenken wat we hier gaan doen en hoe we terug gaan na 7 dagen naar Hanoi.