strand en laatste keer slenteren door hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu strand en laatste keer slenteren door hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marike Hoeke - WaarBenJij.nu

strand en laatste keer slenteren door hoi an

Door: marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

01 Mei 2014 | Vietnam, Hoi An

's Ochtends gaan we weer zwaar bewapend met zonnebrand, petjes, uv-shirts naar het strand. De shuttlebus van het hotel brengt ons.
Vandaag is de zee heel woest en de branding indrukwekkend. Floris begint direct aan zijn gevecht tussen zijn fort en de zee. Feline en ik hebben lol met de golven maar als de zee ons allebei 2x achter elkaar koppie onder krijgt houden we het voor gezien. Ik was zo slim geweest om 2 zonnebrilllen mee te nemen voor het geval dat. De 1e week brak het pootje van de ene en nu had ik de andere nog in de zee op mijn hoofd, helaas...
We gaan lunchen bij een tentje met een leuke speeltuin en niet onbelangrijk; waar je goeie espresso en cappuchino kan krijgen. Want ik heb, wat ze hier koffie durven te noemen allang afgezworen. Daan is zo verslaafd dat hij telkens blijft proberen of de koffie bij een nieuw tentje meevalt. Nog even afkoelen in het zwembad en chillen op de hotelkamer.
Einde van de middag gaan we naar het centrum. Voor de laatste keer slenteren we door de straten van Hoi an. We ontdekken nog een nieuw stuk en kopen verschillende souvenirs. We gaan eten bij Sou. Het leek ons leuk als de eigenaar 4 verschillende dingen op tafel zet die we kunnen proberen en als voorgerecht wat loempiaatjes (verse en gefrituurde springrolls). Als we na de springrolls niks meer krijgen, weten we dat haar Engels niet zo goed was als we dachten. Zo'n honger hebben we niet, dus besluiten nog voor een ijsje te gaan als afsluiter. We zijn voor het eerst de hele avond gebleven en dan zie je ook weer andere dingen. Zo kan iedereen wens-lantaarntjes op de rivier laten zetten. Voor 33 cent koop je een papieren bakje met een klein kaarsje erin. Al die lichtjes op het water, het is magisch!!! Wij doen het ook en Floris wenst een lichtzwaard uit Star Wars. Alle lampion-winkels hebben de lampionnen 's avonds aan, ook dat is een prachtig gezicht. Het is ook vandaag nog een feestdag, het is in de stad dan ook heel druk met Vietnamezen die op vakantie zijn in eigen land. Zo lopen we langs een vietnamese bingo en ezeltje prik( met blindoek en stok een stenen pot stuk proberen te slaan). Zo'n heerlijke avond, waarvan je eigenlijk niet wilt dat die stopt.

• 05 Mei 2014 - 21:16

Nik:

Ben met terugwerkende kracht (bij gebrek aan internet in Zeeland, of all places!) jullie reisverslagen aan het lezen..... Maar wat een fantastische reis tot nu toe!!! Met ups en downs, zoveel nieuwe indrukken, belevenissen en herinneringen met elkaar, echt mooi!
    Ik moest nu wel echt even reageren omdat ik erg moest lachen om de 2 zonnebrillen van Marike, het laserzwaard van Floris, het mooie filmpje met Ol en wat ziet Fien er fantastisch uit! Gelukkig dat Daan de koffie bleef checken want dan hebben jullie toch een strandje met lekkere cappu's gevonden!
    Tot snel en veel liefs!